Faktum i varma händer.

1 November 2011

Samarbetet mellan handsktillverkaren Soft Touch och tidningen Faktum fortsätter med etapp två. Denna gång har tidningens försäljare fått brandade vinterhandskar att testa och utvärdera.

Handsken har tagits fram exklusivt för tidningen och bär Faktums logotyp. Den kommer att testas av samtliga försäljare, ca 300 personer i Göteborg.
Premiären för den nya handsken skedde i Kompassen, i centrala Göteborg, 22/10 då Faktumförsäljarna även bjöds på varm korv med bröd. Representanter från Soft Touchs ledning och tidningen Faktum fanns på plats för att träffa försäljarna och utbyta erfarenheter om handskar. Faktums ordinarie merchandise fanns också försäljning.

- Vi försöker alltid att hitta relevanta samarbetspartners och produkter för våra försäljare. Våra säljare tillbringar många timmar utomhus och i vintertid är det extra viktigt att man har bra grejer. Därför är våra förhoppningar på den nya handsken stora berättar Gustaf Rönneklev, VD på tidningen Faktum.

Samarbetet mellan Faktum och Partilleföretaget Soft Touch började redan i våras med att tidningens försäljare fick en skyddande, men ofodrad monteringshandske med bra rörelsefrihet och fingertoppskänsla.

- Det känns bra att vi fått fram de fodrade handskarna lagom till att kylan börjar nypa. Vi fick flera både oväntade och värdefulla kommentarer på den förra handsken och det ska bli spännande att höra vad försäljarna tycker om vinterhandsken säger Michael Cederkvist, VD på Soft Touch.

Soft Touch är specialiserade på skyddshandskar för hantverkare och industriarbetare. Alla handskar har redan genomgått interna tester, men Faktumsamarbetet är ett sätt att göra en skarp prövning under tuffa förhållanden i en utsatt yrkesgrupp.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*